lördag 3 maj 2008

Sjuklingen återuppstår

Sjuklingen är på väg tillbaka! Så länge ni inte ber mig göra något ansträngande som att tex. ta mig upp ur sängen, föra en gaffel till munnen eller sitta upprätt.
Nej jag är ju på bättringsvägen, men jag har svårt för fysiska aktiviteter av alla dess slag. Så fort jag gör något som är minsta lilla ansträngande så hostar jag halvt ihjäl mig. Jag är mycket nyfiken på hur det kommer att gå på jobbet på måndag... För er som inte har listat ut det än så är mitt jobb ganska fysiskt krävande.
Spännande värre!
Men jag känner mig nåt ruggigt ofräsch. Kanske inte så konstigt om man legat sjuk i en vecka. Så nu håller jag på och filar på lite saker man kan göra för att känna sig lite piggare.
Så i morgon... asiktsbehandling, hårinpackning och lite annat smått och gott man kan göra hemmavid. Sen klurar jag på om man kanske skulle besöka Emina någon dag framöver och be henne göra lite slingor och grejer. Det brukar jag alltid bli glad av.
Sen så har jag inte lyckats komma på något mer...
Det som grämer mig mest är att det är ju kalas i Trollhättan idag och jag kan inte gå. Det hade blivit för mycket för mig. Till och med att prata är ansträngande. Det hade blivit svårt.

Inga kommentarer: