måndag 12 maj 2008

Återkomsten

Då var första arbetsdagen på 2 veckor avklarad. Det är med blandade känslor som jag är tillbaka. På ett sätt har sjukskrivningen gjort mig gott och då menar jag inte bara att influensa-virus-vad-det-nu-var-för-något har gett med sig, utan även att det är skönt att få lite distans till sitt arbete ibland. Det har varit välbehövt.
Dock är jag inte 100% kry än. Jag märker av att jag har svårt för ansträngande aktivitetar (så som att jobba). Jag blir andfådd för minsta lilla och alldeles rödflammig i ansktet. Inte undra på att folk har tittat konstigt på mig idag.
Sen att jag promenerat 4 km hem från jobbet idag kanske inte har gjort saken bättre. Jag är lite trött och det väser i bröstet när jag andas.
Nån gång så ger det med sig det förstår ju jag med, men det är jobbigt att behöva dras med det så länge.
Nu sitter jag här och vet inte riktigt vad jag ska göra... Han är och utför uppgifter för ett skolarbete och kommer inte hem förrän sent.
Jag saknar honom...

Inga kommentarer: