fredag 27 mars 2009

Das auto hast kaputt gehen

Nej visst ok då det var några år sedan jag läste tyska och vi kan om vi granskar säkert hitta 1-10 grammatiska och/eller stavfel.
Men innebörden av rubriken tror jag går fram. Bilen (das auto alltså) har gått sönder... igen.
I morse när jag skulle ta mig till jobbet i värsta snöovädret så dog bilen när vi nästan kommit halvvägs... Stendog mitt i en uppförsbacke. Ingen utav oss var speciellt imponerade.
Så... efter att ha lagt ut en massa pengar på att laga bilen sen förra gången den bröt ihop så kommer vi få det stora nöjet att lägga ut några kronor till på att laga gud vad det nu är som är fel på den. Håller vi på så här så är vi snart uppe i en summa som har ett större värde än själva bilen. Vilken tur vi har!

1 kommentar:

Alexandra sa...

Aj då, vart det så illa.. Jag ska läsa din blogg lite mer ofta så har jag koll på omfattningen av händelserna.
=)