fredag 29 maj 2009

Lite wild and crazy

Det var ungefär så jag kände mig igår.
Jag gick till frissan för att göra slingor. Lite mörkare slingor som jag hade sist.
Jag kom därifrån med rörbrunt hår och blonda slingor. Vad hände?!? Det var inte alls min plan att det skulle bli så, men vi började prata om vad man kunde göra med håret och det ena ledde till det andra.
Men det var roligt :)
Saken är den att mitt hår lever ett eget liv och min hårfrisörska blir inte klok på det. Färg vill inte riktigt sätta sig i mitt hår. Det går inte heller att locka mitt hår. Det går att platta det hjälpligt, men det är bara platt en liten stund.
Vi upptäckte igår att jag har fått en rödare nyans mitt på huvudet, medans topparna är mer bruna. Det röda ville inte fästa i topparna. Så... jag har väl 3 färger i huvudet kan man säga. Ska bli väldigt spännande att se hur det ser ut efter några tvättar.
Jag försökte ta ett kort på det, men det blev inget bra. Man kunde inte riktigt se färgerna.

I morgon skall vi på konfirmation. Min äldsta systerson ska konfirmeras och efteråt blir det kalas och galej. Verkar som om vi blir en hel del folk.
Jag har lagt ner en del tid och möda på att hitta en bra present. Eller rättare sagt så fort jag fick reda på att han skulle konfirmera sig så visste jag vad jag skulle köpa, men jag har jagat för att hitta den rätta typen, sorten varianten eller hur man nu ska uttrycka det. Jag hoppas han tycker om den

Inga kommentarer: