söndag 17 oktober 2010

Far, far away

Jag har äntligen börjat köpa julklappar! Känns underbart! Jag är en sån där människa som varje år säger att jag ska börja köpa julklappar tidigt så att man inte behöver ränna runt i affärer veckorna innan julafton. Nu har jag faktiskt lyckats med att börja köpa dem någorlunda tidigt.
Sen så är väl ekonomin ett faktor också. När man är student så måste man planera sina inköp lite mer, ty pengarna CSN kommer med i december brukar inte vara en stor summa och inte heller kommer den innan julafton, så med andra ord har du ingen nytta av den till just juklappsinköp.
Själv så önskar jag mig en resa! Både jag och maken har pratat en hel del resor det senaste. Vi brukar göra som så till jul att vi köper saker gementsamt som vi känner att vi behöver eller har nytta av... och just nu tror jag att vi båda två känner att en resa skulle sitta fint. Nackdelen är att jag är mer eller mindre livegen i samband med min praktik. Man ska göra ett visst antal timmar per vecka och alla timmar man av en eller annan anledning missar måste man ta igen vid annat tillfälle.
Så... jag känner att jag har inte råd att missa några timmar för jag vill verkligen inte behöva ta igen dem.
Men.... en resa... åh va skönt det hade vart

Inga kommentarer: