måndag 27 oktober 2008

Tycker inte om sprutor

Ja jo det kanske inte har blivit så mycket skrivet det senaste ty det har inte funnits så mycket fritid. Försökt jobba lite extra de senaste helgerna. Det är aldrig fel med lite extra pengar till julen, men efter gårdagens jobb så måste jag erkänna att jag är bra trött. Igår kväll hade jag svårt att stå på benen och var alldeles vimmelkantig av trötthet. Dagen har väl gått lite i samma anda. Till och från har jag inte riktigt förstått vad det är jag har pysslat med. En aning disträ.
Snart... snart snart snart så åker vi till varmare breddgrader och jag längtar så oerhört. I lördags var vi och vaccinerade oss. Jag kan väl avslöja att det sköt min ekonomi i sank. Det var något dyrare än jag väntat mig.
2 sprutor och något man ska dricka för magen så att man inte får magsjuka när man är där nere.
Den ena sprutan var för hepatit av något slag och den andra var väl mest för säkerhets skull. Influensavaccin nämligen. För jag tänkte som så här.... att jag brukar åka på influensa ungefär 2 gånger om året. En på hösten och en på våren. Då vore det ju självklart att man åker på influensa lagom till semesterresan... så jag tänkte att jag tar en spruta extra bara i fall att. För säkerhets skull.

Inga kommentarer: