tisdag 28 april 2009

Imse vimse spindel

Efter ett illvrål kommer jag utspringandes från en toalett på jobbet. Upptäckte till min stora fasa att där inne fanns min stora skräck! Min nemesis! En... en... spindel...
Med svansen mellan benen fick jag hugga tag i närmaste gubbe

S: Niklas... kan du hjälpa mig med en sak?
N: Va? Vad är det?
S: Jo det är så att det är en spindel inne på toaletten och jag vågar inte gå in...
(Niklas tittar på mig som om jag vore en idiot)
N: Jaha och vad tycker du att jag ska göra med den då?
S: Tja släppa ut den i det fria kanske.
(Niklas släpar sig upp från sin stol och går in på toaletten och beskådar den gigantiska spindeln... som kanske inte var så gigantisk när allt kommer omkring. Han plockar upp den med handen.)
N: Oj vart tog den vägen?
S: Neeej tappade du den?!?
N: Ja men där är den. Får jag släppa ut den i verkstaden eller?
S: Ja.... ok då

Och detta var för mig en ganska vanlig dag på jobbet då vi har väldigt gott om spindlar. Varenda gubbe på Volvo har nog fått hjälpa mig med mina spindelbekymmer en gång eller två.

Inga kommentarer: