onsdag 16 juni 2010

Lite piff på tillvaron

Jag blev inspirerad av Alexandra som hade gjort så fint i sin blogg med ny bakgrund och grejer så jag bestämde mig för att göra detsamma. Det blev liksom lite piff på det hela. Skadar inte att göra så lite då och då när man känner att bloggen börjar bli allt för tråkig. Innehållet är en annan femma. Händer det inte så mycket, så har jag ju inte så mycket att skriva om heller.
Nu har jag snart hunnit avverka 3 veckor på jobbet och jag känner att jag skulle så gärna vilja ha lite semester. Allra helst nu när det fina vädret kommit.

Till helgen blir det släktkalas. Eller ja i alla fall en liten del av släkten.
Det är ganska genant faktiskt på ett sätt. Jag har nästan ingen kontakt med släkten på min mors sida. Jag skulle kunna springa på dem på stan utan att känna igen dem. Å andra sidan gäller nog detsamma för dem. Av någon anledning har det inte blivit att man hållt kontakten. Och sen är alla kusiner och dylikt så mycket äldre än man själv. Då tappar man ofta gemensamma plattformar.
Så... ja... jag känner mig nästan lite nervös inför lördagen. Det kommer kännas som om jag träffar en massa främlingar som jag så innerligt önskar att jag kände bättre.

Inga kommentarer: