söndag 11 juli 2010

Tråkigt att helgen är på väg att ta slut

Jag har verkligen haft en toppenhelg! Men precis som alla bra saker så tar även denna slut.
Fredag kväll spenderade jag med Sofia. Vi satt hela kvällen på hennes balkong, drack sangria, käckade jordgubbar och diverse andra goda tillbehör. Mycket trevligt. Det var år sen jag drack sangria. Tror inte jag gjort det sen jag var i Egypten senast. Ett mycket kärt återseende :)
Lördagen klev jag upp tidigt i ottan. Jag och Magnus packade oss in i bilen och drog till Köpenhamn. Tyvärr hade vi inte riktigt räknat med det faktum att det skulle vara 35 grader varmt i solen. Vi gick runt i Köpenhamn och svettades som jag vet inte vad. Trevligt hade vi så klart, men värmen var nära att knäcka oss. Så alla de där grejerna vi hade planerat att göra blev inte riktigt av. Vi hade tänkt gå på Tivoli eller Bakken. Det hade resten utav Danmark också tänkt i den här värmeböljan så vi hoppade faktiskt över detta.
Men vi spenderade en stund utmed strandvägen. Vi gick och tittade på båtar, fiskar, badande danskar och åt glass. Det var faktiskt riktigt trevligt. Tyvärr hittade blinningarna mig även här (blinningar älskar mig) och jag lyckades givetvis få ett rejält bett under höger knä.
Jag har även lyckats få lite solbränna, men min solbränna ser som vanligt lite udda ut, ty jag lyckas aldrig få någon färg på halsen så den är konstant vit.
Idag är det tillbaka till vardagen med allt vad det innebär. Tvätta, städa och diverse andra roligheter som ska utföras i sommarvärmen...

Inga kommentarer: