onsdag 15 september 2010

Samma gamla visa

Ja nu börjar tentaplugget igen. Har suttit och bläddrat i min radiologibok och försökt svara på alla mina instuderingsfrågor. HELST skulle jag vilja läsa klart Dara O Briain-boken, men det får bli när det hinns med.
Är lite besviken också över att boken av Stephen Fry inte kommit ut än i svenska bokhandlar, så är man svensk och bor i Sverige så får man vackert vänta en vecka till eller två. Det är tydligen lika krångligt att beställa den för även där är leveranstiden rätt så lång, så jag kan väl lika gärna vänta.
Till helgen blir det kärringrally. Är det så det heter? Vi ska till Ullared och botanisera på lördagen. Jag bönar och ber om att det inte ska vara för mycket folk.
Jag besitter någon form av hatkärlek till Ullared. Konceptet är käckt och visst har man gjort ett fynd där eller två... Men varje gång jag kommer dit så känner jag en irritation som växer inom mig... och den blir större och större och större tills jag till slut får nog och bestämmer att nu har jag handlat färdigt och så tågar jag bort till kassorna.
Ja... jag klarar väl inte riktigt av alla människor som irrar runt som yra höns. Det är en salig oreda på folk där inne.
Men... det är bara till att bita ihop och se glad ut.

Inga kommentarer: