fredag 15 april 2011

Jag letar och letar...

Jag försöker hitta musik att stoppa i min Ipod. Tyvärr är mitt problem att jag är lite kräsen med vad som faktiskt kommer in på den stackars mp3 spelaren så för min del är det lite av en utmaning att hitta musik att lyssna på. Jag tröttnar så otroligt fort på vissa låtar och andra låtar kan ligga kvar på ipoden i flera, flera månader. Tyvärr kan jag inte ta hjälp av min make till detta, ty vi har så olika musiksmak att det är väldigt få låtar vi delar mellan oss. Så... jag surfar runt på diverse topplistor och liknande för att samla inspiration. Jag behöver musik till den 26:e att lyssna på och driva tid med. Ska sitta 3 timmar på ett flygplan och jag klarar flygplansresor väldigt dåligt utan musik. Blir otroligt rastlös efter några minuter. Sen så är min praktikperiod snart slut och då börjar pendlandet till skolan i Göteborg igen. Återigen behövs musik för att jag ska klara av resorna fram och tillbaka.

2 kommentarer:

Kusin Vitamin sa...

Jag vet ju inte alls vad du har för musiksmak, men här kommer några tips på skivor ändå: Lenny Kravitz - Best Of, Nirvana - Nevermind, Disturbed (vet ingen särskilt skiva dock), Robyns senaste skiva är riktigt bra (och jag gillar inte ens henne i normala fall), The Rasmus - Dead Letters, Three Doors Down - Away from the sun och Seventeen Days, Train - Drops of jupiter, Kent - En plats i solen (och Vapen&Ammunition är också en grym skiva med dem).

Sandra sa...

Tack för mycket trevliga tips! Ska nog sätta mig och leta igenom Kentsamlingen och se om man hittar något spännande. Annars tycker jag det känns hopplöst att hitta bra musik. Man hänger väl inte riktigt med heller på samma sätt som man gjorde förr ;P
Kram kram