lördag 22 december 2007

Övertidernas period är över....

Ja det är över för den här gången i alla fall. Nu har jag slutat jobba övertid och börjat leva som en normal människa igen. Nu kanske man kan klura på att ta upp sitt sociala kontaktnät igen, ge sig till känna och försäkra folk om att man faktiskt lever.
Det har varit tuffa veckor och jag har blåmärken och värk i varenda led som bevis. Väldigt lättad över att det är slut... för den här gången.
Har fortfarande ingen julkänsla alls, men det kan nog ha mycket med all övertid att göra. Det har änna kramat musten ur en och den där speciella känslan vill inte riktigt infinna sig. Och ingen snö...
Men alla klapparna är inhandlade och en del utav dem även utdelade. Var iväg på stan en sväng idag bara för att titta lite i största allmänhet. Folk är ju som tokiga så här års... Förstår inte hur de orkar och jag har väldigt svårt för att begripa mig på alla dessa sista-minuten-människorna som springer runt som nackade hönor och ska köpa allt dagarna innan det är finito.
Var inne på och köpte nåt litet plagg som jag skulle ha på mig på julafton... Kön till kassan ringlade sig runt i hela butiken. Men jag bet ihop och ställde mig i den... för jag visste att jag inte var stressad... jag hade inte bråttom... men det hade alla andra.

Inga kommentarer: