torsdag 13 mars 2008

Var rädda om er...

Jag blev så chockad idag... en bekant till mig på jobbet har varit borta i några dagar. Jag trodde att han hade börjat jobba skift igen, men i själva verket var han sjukskriven. Jag träffade honom idag och vi stod och pratade en stund över en kopp kaffe och då berättade han att han i fredags hade drabbats av hjärtsvikt. Han är inte gammal... 31. Ingen ålder.
Jag blev så rädd... och ledsen. Och på nåt vis arg på mig själv för att jag inte var på jobbet när detta hände... även om jag antagligen inte hade kunnat hälpa till på något vis. Ambulanssjukvårdarna tog ju hand om honom... men jag hade ju redan slutat för dagen.
Jag tror inte han förstår hur mycket jag uppskattar våra små pratstunder. Han är en otroligt lättsam och humoristisk kille med glimten i ögat och jag tror inte jobbet hade vart detsamma utan honom.
Jag är inte alltid så glad över mitt jobb, men människor som han gör att saker och ting ibland blir mycket lättare att härda ut... att man får skratta lite grann.
Sen så börjar man tänka på sin egen situation. Hur är det med hälsan egentligen?
Så... jag har ätit broccolipaj idag... lagom hälsosamt.

Inga kommentarer: