måndag 9 februari 2009

Aldrig får man vara glad

Min käre make var sjuk för nån vecka sen. Snorförkyld och såg helt knockad ut. Jag var glad. Inte för att han var sjuk, men för att jag hade lyckats att hålla mig frisk. Han brukar ALLTID smitta ner mig, men jag klarade mig.
Nu sitter jag här... med rinnande näsa, huvudvärk, frossa lite till och från och ont i halsen. Den där glädjen jag kände då, är nu ett avlägset minne.
Och... i morgon fyller jag år. Vi ska gå ut och äta och kolla på hockey. Och jag är så lååångt ifrån frisk man kan vara.
Jag fasar redan nu inför morgondagen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis grattis. Hoppas du fick en fin dag trots allt. =) Fast att vara förkyld är inte det roligaste.

Sandra sa...

Tack så mycket going :) Nej att vara förkyld är aldrig roligt, men dagen var rätt trevlig ändå. Lite småtrött och så, men mysigt ändå :)