måndag 2 februari 2009

Jag börjar bli antik...

Japp det blev utgång i lördags... Himla trevligt med förfest hos en vän. Ni kan ju föreställa er själva hur det lät med tre väninnor som började bli lite på örat. Oj va vi kan prata. Vi är riktigt duktiga på det och eftersom vi är tjejer så hade vi en rejäl hastighet. Ungefär 10 olika samtalsämnen/minut.
Sen bar det av på stan. Jag blir lika facinerad varje gång jag går ut... Alla dessa... ungar? Alla ser ju så små ut! Unga, fräscha. Vart håller alla i min ålder hus? Slutar man att gå ut ju närmre 30 man kommer?
Ett mysterium, det är vad det är.
Sen ska jag väl tillägga att den årliga ångesten har satt in. På tisdag nästa vecka fyller jag år och vid varje födelsedag så hittar jag något nytt tecken som indikerar på att man blivit äldre. Förra året var det kråksparkar vid ögonen. I år håller vi fortfarande fokus på ögonen... men lite längre ner.... Det är inte bara kråksparkar vid sidan om ögonen längre utan även undertill.
Jag upptäckte detta till min fasa idag när jag stod och speglade mig på jobbet. Oj oj oj nu blir det ut och köpa någon dyr ögonkräm som utlovar mirakel, guld och gröna skogar.

Inga kommentarer: