måndag 27 juli 2009

Pust och flämt

I lördags var det full rulle då det var kalas för min syster + make ute i bushen (läs Brålanda)
Oj va vi höll på. Fullt med tävlingar och lekar. Allt från att springa med potatisar till att hoppa säck. Det roligaste var nog brännbollen. Herregud det vet jag inte när jag spelade senast! Oj va kul det är. Jag är så dålig på det, men det är himla roligt.
Min bror lyckades med konststycket att skjuta iväg en rätt hård boll på min ena fotknöl.... Hmmm... det kändes. Jag hoppade runt lite grann och hamnade sedan på något vänster på rygg i gräset och där låg jag. Kort där efter kom min bror och gjorde mig sällskap. Kan väl avslöja att han hade något svårt för att hålla sig för skratt.
God mat, god tårta och trevligt sällskap.
Detta får vi göra om snart igen!

Nu håller jag på som bäst att riva tapeter i hallen. Det är... tråkigt. Men det måste göras. Synd bara att det tar sån jäkla tid.

Inga kommentarer: