torsdag 24 september 2009

Halmstad igen!

Oj oj oj vad mycket läkarbesök det blir. Har på 2 veckor hunnit med 2 st och i morgon blir det ett 3:e besök. Tyvärr måste jag återvända till Halmstad igen, ty vårdköerna är på tok för långa här i Borås.
I morgon ska det stackars knät magnetröngas. Tyckte det lät som ett bättre alternativ än att behöva öppna det för att se vad som är fel.
Fördelen med att åka till Halmstad igen är Åhlens! Det är en lång historia. Började med att jag såg en fruktskål på deras hemsida. Blev stormförtjust i den, och kikade in på Åhlens sist jag var i Halmstad. Blev dock väldigt besviken när jag upptäckte att den var 5 gånger dyrare än vad som stod på deras hemsida! Så... det blev aldig av att jag köpte den. Och... givetvis har jag ångrat detta. Har varit runt i 5 olika Åhlens och letat efter den, men nej! De har inte kvar den i sortimentet längre.
Så i morgon när jag åker till Halmstad så är Åhlens det första stället jag ska besöka efter att de har grejat med mitt knä.
Tänk att man kan bli så besatt av en skål...

Och tentapluggandet fortsätter. På måndag gäller det och paniken har börjat lägga sig lite lite. Har haft god hjälp av Magnus som har suttit och tragglat latinska ord med mig, funktioner och uppbyggnader av diverse organ och system som kroppen besitter.
Vi kan väl bara säga som så här: Min make har en ängels tålamod.


Inga kommentarer: