tisdag 26 januari 2010

Nattsuddaren är igång igen

Men jag måste erkänna att det är högst ofrivilligt som jag är vaken. Tanken är att jag ska vara uppe hela natten. Än så länge är klockan bara 03.40 och ögonen vill inte riktigt hålla sig öppna längre. Morgontidningen kom precis.
Anledningen till att jag ska vara vaken hela natten är för att i morgon ska jag iväg till sjukhuset och göra ett EEG och då vill de helst att jag ska sova undertiden som undersökningen utförs.
Gissa om det är lätt att sova när du ligger på en brits med en massa sladdar och elektroder kopplade till huvudet och så är du dessutom inte ensam i rummet utan det sitter en sköterska där och övervakar. Ja men jo himla lätt att somna då du.
Men jag ska göra ett tappert försök. Men... jag skulle hellre vilja gå och lägga mig. Jag gör inget annat än att gäspa just nu. Gäspar och drömmer om att få krypa ner i sängen bredvid Magnus.
Han snusar och sover nog gott vid det här laget. Önskar att jag gjorde det samma...
Men... om jag bara blundar lite då? Bara med ena ögat? Det gör väl inget?
ZzzzzzzzzZzzzzzzzZzzzzzzzzzzzzz.....

Inga kommentarer: