söndag 31 januari 2010

Slowmotion

Det är så dagen går idag. Riktigt riktigt långsamt. Det enda jag gjort idag är tvättat, diskat, städat lägenheten... och det har tagit tid! Jag vet inte varför men det är ingen fart i mig idag.
Jag trodde att dagen skulle börja med migrän, men det verkar som om det bara utvecklades till en riktigt elakartad huvudvärk som jag försöker hålla i styr med värktabletter. Men det är klart... det känns ju. Man är inte riktigt som man ska när det känns som om högerögat ska poppa ut ur sin håla.

Helgen har varit trevlig. Varit i Trollhättan och hälsat på vänner. Lite inflyttningsfest i frdags kan man väl kalla det kanske. Jag träffar dem på tok för sällan känns det som.
När jag stod och väntade på tåget på lördagkvällen för att ta mig hem till Borås så kom det en tjej gående in på centralen. Hon hade precis klivit av tåget som kom från Göteborg. Hon kastade ett hastigt öga på mig och jag tittade på henne. Det var något igenkännande i hennes blick.
Sen så trillade poletten ner. Hennes ögon blev stora och hon stirrade på mig samtidigt som hennes mun kröktes i ett stort leende. Hon kastar sig tvärs över väntsalen och slänger armarna om halsen på mig och där står vi omfamnade, skrattandes, nästan gråtandes och kramas så att vi nästan trillar omkull.
Fredrika, Fredrika det var inte igår. Jag tror knappt att vi setts sen gymnasiet och det är några år sedan. Roligt var det att hon börjat jobba i Göteborg nu så då finns det fler tillfällen till att träffas.
Ett mycket kärt återseende

Inga kommentarer: