måndag 15 februari 2010

Att köra huvudet i väggen upprepade gånger

Håller just nu på att pluggar inför stundande tenta. Jag har precis plöjt igenom ett jättehäfte med näringslära och ska nu ge mig i kast med cariologin. Näringsläran fixar jag, det är lätt. Men cariologin är en annan femma. Det är... ja vad ska jag säga... föreläsaren har gett oss nästan 200 instuderingsfrågor. Så nu gäller det att sitta och sålla bland alla dessa för jag VET att alla inte är relevanta för tentan. Vad jag INTE vet är vilka!
Fruktansvärt intressant ämne, men gud va skönt det ska bli när den här tentan är över!
Jag är så oerhört sugen på att hitta på en himla massa andra grejer just nu än att läsa. Motivationen är inte på topp. Men det är väl så det brukar vara så fort det drar ihop sig till tenta. Allt annat är mycket roligare. Till och med städa är roligt.

Inga kommentarer: