lördag 6 februari 2010

Morgonstund

Har haft en riktigt slö morgon. Nyligen gått upp, ätit vitlöksbaguetter till frukost och nu sitter jag här framför datorn med kaffet och försöker vakna till liv.
I ärlighetens namn så har jag faktiskt ingen större lust att göra nåt idag. Eller ja det är min inställning just nu i alla fall. Men jag antar att man måste bege sig ut och handla lite grann. För handla har ju blivit så otroligt spännande utan bil. Vi har införskaffat två rejäla ica-kassar som får följa med varje gång vi ska handla. Röda och fina i nån hållbar plast.
Och sen så ska man ju släpa allting hem också. Märkte det igår när jag var ute själv och handlade det nödvändigaste att man får prioritera sina inköp.
Magnus ville ha äppelcider. Vi behövde två paket mjölk (och så givetvis en massa annat). Så... kompromissen fick bli en flaska äppelcider och ett paket mjölk för att jag skulle orka bära allting hem. Det andra paketet med mjölk får helt enkelt antstå till i eftermiddag då jag har Magnus med mig som bärhjälp.

Inga kommentarer: