måndag 31 maj 2010

Here we go again

Första arbetsdagen avklarad och jag känner mig helt slut. Det har varit med väldigt blandade känslor som jag återgått till min gamla arbetsplats och nu är jag glad över att jag åter igen trätt in i hemmets lugna vrå.
En sak som jag har gått och grubblat över idag är varför folk antar så mycket hela tiden. Flera personer har idag sagt till mig "Ja men det måste väl ändå vara skönt att vara tillbaka igen".
Varför, undrar jag då. Varför är det så skönt att vara tillbaka? Jag tycker ju inte det och varför antar folk att man gör det? Jag tycker inte om det för det sätter mig i en sits då jag måste ljuga. För jag kan ju inte svara dem med vad jag egentligen tycker så jag får helt enkelt stå där, bita mig i tungan, le och säga att det är så skönt att komma in i gamla rutiner igen.

Inga kommentarer: