måndag 10 maj 2010

Jag ser ett slut

Ja...nu är jag inne på slutspurten. Gjorde en tenta i fredags, sen ska det göras tenta på måndag och veckan därefter har jag en redovisning. Det är inte utan att det känns som lite korvstoppning just nu.
Sen måste jag väl erkänna att det råder väldigt blandade känslor just nu. Samtidigt som det ska bli väldigt skönt med ett uppehåll från skolan så vill jag inte tillbaka till mitt gamla jobb. Jag har varit där lite då och då nu det senaste och jobbat helger och jag har änna känt att det har räckt. Jag gör det för pengarnas skull. Tråkigt men sant.

Men... jag ser fram emot att få lite uppehåll i skolan som sagt och hinna med lite sånt där som man inte riktigt hinner med annars. Tex att läsa en skönlitterär bok utan att få dåligt samvete för att man egentligen måste plugga till den där helt enorma tentan som väntar bakom hörnet. Eller att återuppta bekantskapen med mina vänner. Ja jag vet att jag inte varit så social det senaste, men tiden har inte riktigt räckt till.

Men först.... ska jag sätta mig med nästa tenta.... pust...

Inga kommentarer: