fredag 18 februari 2011

Praktik nr 2

På måndag bär det av mot en ny praktikplats. Jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Det ska dock bli väldigt skönt att få komma ifrån skolan ett tag igen. Dagarna går lite fortare när man är ute och jobbar.
Och på tisdag blir jag gräsänka då min make tar sitt pick och pack och flyger till Milano. Förvisso kommer han hem på torsag igen, men jag kommer att sakna honom. Och så måste jag väl erkänna att jag är lite avundsjuk. Jag skulle också vilja åka nånstans, men nu i och med att praktiken börjar så blir jag "livegen" igen. All tid som man missar av praktiken måste man ta igen, så jag vet inte riktigt om det är värt det.
Men först och främst ser jag fram emot en lugn och skön helg. Inget speciellt planerat. Bara ta det lugnt, njuta av makens sällskap och mysa.

Inga kommentarer: