fredag 4 februari 2011

Julafton i repris

Det kändes faktiskt lite som julafton i morse. Ute i vardagsrummet stod ett paket och väntade på mig. I paketet låg min nya, efterlängtade dator. Snygg som jag vet inte vad och lite av ett kraftpaket när det kommer till bärbara datorer. Jag har haft extrem beslutsångest i vanlig ordning när det gällde att välja... eller ja egentligen hade jag inte det för jag hittade den här datorn och bestämde mig för den... och sen så lade sig min kära make sig i. Och plockade fram fler alternativ. Uttrycket åsna mellan hötappar är något som man lätt kan förknippa med mig.
Men jag erkänner att jag verkligen uppskattar hans åsikter och input i frågan. Speciellt när det gäller teknikprylar, men han borde känna mig vid det här laget. Ju fler alternativ jag får, desto veligare blir jag. Ni ska se mig när jag försöker parkera bilen på ett ställe där det finns många parkeringsplatser att välja på. Oftast lyckas jag inte bestämma mig vilken plats jag ska ta och när bilen väl stannat så står jag och tar upp två platser med en liten Nissan Note. Imponerande...
Så nu sitter jag här och installerar och grejar. Det är lite pillande innan man får datorn som man själv vill ha den.


Inga kommentarer: