lördag 29 september 2007

Fullt hus

Har haft besök här idag av min bror med familj. Det har varit jättetrevligt. Pratat, skrattat, fikat och bara haft det mysigt. Önskar så att de kunde komma på besök oftare, men det är ju trots allt ett visst avstånd mellan oss här i Borås och resten utav familjen i Trollhättan.
Antar att jag har mig själv att skylla på den punkten, men jag trivs ju så bra här. Har inga större planer på att flytta härifrån det närmaste, men vi får se vad som händer i framtiden. Jag kanske blir (om min man får sin vilja igenom) en göteborgare *rysa*.
Har kommit underfund med att det har blivit höst. Helt plötsligt är det ju mörkt på kvällarna och ruggigt väder. Det räcker inte längre med att slänga på sig en tröja och sen gå ut... nu måste man ha jacka och gärna halsduk på det... vilket påminner mig om en sak... kan nån lära mig sticka???
Ja jag vet. Jag har fått ett sånt där tokryck igen. Har fått för mig att jag ska sticka en halsduk, men jag har knappt hållt i ett par stickor tidigare. När jag tänker efter så får jag samma tokryck varje höst, men i år ska jag verkligen försöka göra slag i saken och sticka den där halsduken.
Visst, det är lite tantvarning, men det får jag ta.
Så... hur gör man???

Inga kommentarer: