onsdag 10 oktober 2007

Vad betyder kärlek för dig?

Jag blir lite ledsen i ögat ibland när jag ser mig omkring på min arbetsplats. Det känns som om kärlek har tappat sin innebörd på något vänster och det gör lite ont i mig.
Jag befinner mig på en arbetsplats där det jobbar ca 300 personer. Det är ganska många på en hyfsat stor yta kan man tycka och ändå känns det ibland lite trångt och instängt. Saken är den att hemligheter har en viss tendens att läcka ut och när det gäller min arbetsplats så läcker det som ett såll. Alla vet allt om alla verkar det som och folk pratar gärna om allt och alla.
Anledningen till att jag reagerar så starkt på detta är att man efter att ha hört ett och annat upptäcker hur många det är som inte kan... hur ska man säga det... ägna sin uppmärksamhet åt endast en partner?
Det låter verkligen som ett drama utan dess like när man hör hur den och den strula med den, och de är inte gifta längre och de ska skiljas. Då kanske det ska nämnas att några utav alla dessa 300 som jobbar där är par. Inte många... men några... det kanske finns 10 par. Och utav dessa vet jag inte riktigt hur många de är som klarar av att hålla fingrarna i styr. Tydligen inte så många...
Man blir mörkrädd...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kärlek är ju självklart när man är kär och det pirrar i hela kroppen :)

Sandra sa...

Jag håller givetvis med, men ibland undrar man.... har det slutat pirra för alla dessa människor?

//Lago