måndag 22 oktober 2007

Flås

Jag har upptäckt att det har börjat bli på tok för kallt för att jogga och motionera utomhus. Det bränner så där lagom gott i lungorna när man springer runt i 5 graders kyla, så jag har förflyttat mina aktiviteter till kvarterets gym och nu lyckats bekanta mig med löpbandet där.
Finns det något mer ospännande än ett löpband??? Det känns ju som att springa runt i ett hamsterhjul och det gnisslar och har sig. Detta löpbandet ska tydligen vara nyinköpt och har en inbyggd fläkt som redan har pajat.
Premiären för löpbandet var i söndags... ja det blir igår det ja tydligen... Jag var smart och tog med mig en skiva med lite dunka-dunk musik för att ha något att kämpa till... Upptäcker till min fasa att cd'n i stereon är paj. Den bara klickar och har sig när jag trycker på play. Det lät som om den försökte tugga sönder skivan. Blank & Jones skivan åkte ur illa kvickt.
Då kör vi väl lite radio istället då, tänkte jag... Och visst jag måste väl erkänna att kvaliteten på den där stereon av okänt märke inte är den bästa. Radion fungerade väl hjälpligt och Mix Megapol skrapade i bakgrunden med ett ihåligt ljud... TILLS jag ställde mig på löpbandet. Det är tydligen så att så fort man ställer sig på bandet så är man ivägen för mottagningen på radion.
Jag fick helt enkelt kämpa på i tystnad... Förutom det där gnisslandet då som jag nämnde tidigare.
Situationen var väl ungefär den samma idag, men jag förbättade min tid på 3 km. Heja mig!

Inga kommentarer: