måndag 15 oktober 2007

Piip piiip piiiiiip

Jag och min väckarklocka hade vissa åsikter som gled isär i morse. Den ringde kl 04.00... jag ville gå upp10.00. Sen så tycker jag inte om min väckarklocka... Visst den är lojal och gör precis som jag säger till den (kanske mot bättre vetande) men nu har jag en ny väckarklocka (jag använder mobilen). Den nya mobilen har en rätt ilsken väckningssignal som hela tiden blir högre och högre och mer svår att blockera ut med hjälp utav kudden. Den gamla mobilen hade en snäll signal som gjorde det lite lättare att stiga upp. Man kände sig inte lika hotad...
Tyvärr går det inte att byta signal till väckarklockan på telefonen. Jag önskar att jag kunde, men icke. Det är en sån där omodern telefon utan kamera. Har ni hört! Det har faktiskt funnits sådana en gång i tiden... Men jag får inte bära telefon med kamera på jobbet pga sekretess så min jobbtelefon är därmed kameralös.
Ja jag vet... man känner sig himla omodern... som om man för övrigt har behov av kamera i mobilen? Ursäkta mig men nu kommer jag börja "Seinfelda" lite granna. Vem sjutton kom på idén? "Åh min telefon kan bara ringa och skicka meddelanden. Hur ska jag överleva detta? Den är ju totalt värdelös... nej men vänta! Om vi sätter in en lågupplöst kamera i den som tar suddiga bilder så har vi nog löst problemet!"
Ja jag är medveten om att dagens telefoner har rätt ok kameror...Visst det blir ju inte alls i klass med en riktig systemkamera, men ändå... Jag förstår verkligen inte... Nej jag förstår inte...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner igen mig. Är det dock någon som någonsin vill gå upp när klockan ringer?