torsdag 25 oktober 2007

Kundvagnskörkort sökes... för vissa

Slutade hyfsat tidigt idag så jag och min make åkte ut för att storhandla (ska få besök till helgen). Jag måste dock erkänna att jag klarar inte av att gå i mataffärer runt 15-tiden på vardagar. Jag får krupp på alla dessa människor som dör ifrån sina kundvagnar överallt och som inte har någon som helst tanke på att vagnfanskapet faktiskt kanske kan stå i vägen.
Värst är nog dagdrömmarna. Jag önskar så att de hade en egen tid då de fick gå och handla... Mellan kl 13.00-13.15 sådär. Jag klarar inte av dem bara... De förstår inte att de är i vägen när de ställer sig precis framför lättmjölken i kyldisken för att arrangera om sina varor i vagnen. De förstår inte att de är i vägen när de står i stora klungor och pratar med bekanta som de inte sett på hur länge som helst.
Men jag då?!? Jag vill ju bara ta min brödlimpa och gå så fort som möjligt. Släpp ut mig!
Den idealiska tiden för att handla är egentligen runt 20-tiden... om man står ut med att de flesta varor är slut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns mycket det borde finnas körkort för...