torsdag 5 november 2009

Det tar ut sin rätt

Det är väl så det är. Allting tar ut sin rätt till slut. Det är väl lite mycket med skolan, även om det är väldigt roligt. Jag har haft huvudvärk i flera dagar nu och känner mig ganska så trött både till kropp och sinne. Man går och tänker, klurar och oroar sig för saker och ting. Vrider och granskar på saker. Rädd att man är på väg att bli sjuk. Jag har haft lite ont i lederna det senaste och det brukar betyda förkylning. Hoppas dock att jag klarar mig.
När jag hamnar i sådana här perioder så har jag väldigt svårt för att ta mig i kragen och faktiskt göra det jag ska. Idag skulle jag tex ha gått och tränat nu på kvällen... men.... jag har ont i huvudet... och i lederna. Jag borde sätta mig med mitt skolarbete.... men jag har ont i huvudet...
Ja ni förstår hur det funkar va? Alla har nog sådana perioder då det finns många måsten och borden, men på tok för lite kraft i maskineriet för att det faktiskt ska hända något.
Idag... ska jag lägga mig tidigt.
För i morgon... ska jag upp tidigt. Ska iväg och klippa mig och färga håret. Ser fram emot detta. Alltid trevligt att ha någon som pillar runt i håret på en samtidigt som man dricker kaffe och läser skvallertidningar. För mig är det lyx.

Inga kommentarer: