onsdag 18 november 2009

Jag har överlevt Ullared!!

De flesta är nog medvetna om hur jag känner för Ullared. Det är inte direkt mitt favoritställe. Dit åkte vi idag... och överlevde. Herregud va folk! Och som vanligt så checkar folk in hjärnan i samma stund som de kliver in genom entredörrarna.
Folk parkerar sina vagnar på de mest ologiska ställen, de flesta går runt i sin egen lilla värld helt ovetandes om att de faktiskt inte är ensamma på detta köpmecka utan tar sin tid och tänker inte alls på att de går mitt i en gång och lämnar ett lemmeltåg efter sig med folk som inte kommer om utan helt enkelt måste falla in i ledet och även de gå i samma takt.
Ja... jag får lite myror i kroppen när jag tänker på Ullared. Självklart är det kul att fynda, men inte till en kostnad av ens förstånd (vilket jag för övrigt har varit nära att tappa flera gånger idag)
Jag är nog en ganska lugn, tyst och tillbakadragen person, men oj vilka hemska tankar jag tänker om folk när jag går på Ullared. Speciellt de som är totalt omedvetna om alla andra på varuhuset.
Usch så hemsk jag är.
Vi kom därifrån med en ny dammsugare i alla fall. En Siemens av någon kvalisort. Förhoppningsvis något piggare än den gamla.

Inga kommentarer: