fredag 27 november 2009

Think smart or die trying

Jag tänkte jag skulle bespara mig lite julstress i år så jag kör med väldigt mycket näthandel när det gäller julklappar. Fast... det är väl inte helt valfritt. Det råkar vara så att mycket utav det jag tänkte inhandla inte finns att hitta på andra ställen än på webbutiker... Så man kan väl säga att jag slår två flugor i en smäll kanske?
Och i morgon får man börja plocka fram lite adventsstjärnor och liknande. Åh... alltid lika roligt. Det är det ju... det blir mysigt, men just själva upphängandet av adventsstjärnor är ju en annan femma. Konsten att få dessa oversizade origamiskapelserna att hänga rakt brukar vara något av en utmaning. Men jag ser fram emot det.
Det tråkiga är att när man sitter och tittar på nätet efter julklappar och liknande så hittar man ju en massa som man själv önskar sig. Stort plus att det inte är långt kvar tills man fyller år.
Men om jag ska vara helt ärlig. Det enda jag önskar mig till jul är att få fira ihop med familjen. Att sitta ner och äta gott, prata och skratta och njuta av gemenskapen. Det är det som betyder mest.

Inga kommentarer: