torsdag 9 juni 2011

Jag hatar myggor, men myggor älskar mig?

Jo det är faktiskt så. Myggor ÄLSKAR mig. Det kan jag lätt påstå utan att låta allt för självgod. Det sägs ju att mygg dras mer till vissa människor än andra. Nu vet jag inte hur mycket sanning det ligger i det, men jag tror faktiskt på det. Maken påstår att det är för att jag är så söt, men vad vet han? Han är ju partisk.
Det började i lördags då vi satt utomhus på kvällen på ett 30-års kalas. Myggen började flockas kring mig och vips så hade man fått några stick. Ett på ovansidan av högerfoten bland annat. Kliade riktigt gott. Den stora nackdelen är att jag inte riktigt tål myggbett heller. Jag får stora bölder utav betten och klådan begränsar sig inte enbart till området där jag blivit stucken, utan det börjar snarare klia över hela kroppen.
Igår kväll var vi ute och gick en sväng (under stora protester för jag hade pajat ryggen och hade ont i magen och allt på en gång) Vi kom ner till sjön och jag började känna mig lite smått jagad utav alla dessa mygg. Rätt som det var kände jag två stick... samtidigt... på båda fotknölarna. Jag tror faktiskt inte att det finns något värre ställe att bli stucken på. Man kan klia sig fördärvad på fotknölarna utan att det egentligen hjälper något. Det bara kliar mer och mer.
Så jag började fäkta och klappade till båda myggen och lyckades smeta ut dem till blodiga fläckar över mina vita sockar... Snyggt...
Så nu sitter jag här i soffan... och kliar och kliar... och kliar lite till

Inga kommentarer: