fredag 2 mars 2012

Trött Siri, trött mamma

Siri har det senaste trilskats en hel del när det har kommit till att sova dagtid. Surprise surprise, ty detta verkar vara ett återkommande tema i vårt lilla hushåll. Hon är så trött så hon vet inte vart hon ska ta vägen, men att somna kan ju vara livsfarligt!!
Nu har hon (ta i trä, kors i taket, kasta salt över axeln, tvi tvi, snurra motsols) somnat. Hon var så trött så trött förut när hon skulle äta. Efter maten bara hon låg i min famn och småkikade lite grann på omgivningen. Jag tänkte att jag får se vart det här bär av, så jag bara satt där och gjorde i princip inget annat än att hålla henne i handen och ögna lite smått på tv'n. Rätt som det var när jag tittade på henne så hade hon slutit ögonen och sussade gott.
Jag smög iväg med henne till sängen och bäddade om henne. Hon sover faktiskt fortfarande. Nu sitter jag här i vardagsrummet och vågar knappt röra en muskel för jag är så rädd att jag ska göra något som kan väcka henne.
Annars har de två senaste dagarna varit ganska tuffa. Hon har inte varit speciellt nöjd nån gång... alls. Måste erkänna att jag är ganska trött i huvudet efter allt gråt och tandagnisslan och jag försöker gång på gång trösta mig själv med tanken: "Ja ja... det är inte kolik i alla fall"
Men det är ju tänderna... tand nr två är på väg upp. Den har nog precis brutit igenom tandköttet och jag förstår om det gör ont och känns jobbigt. Så hon fick lite alvedon tidigare och så får vi hoppas att det gör susen en stund. I alla fall så att hon hinner komma ikapp lite grann med sömnen.

Inga kommentarer: