fredag 8 augusti 2008

Jag har blivit utmanad

En utmaning skickades till mig av Alexandra Magnusson, så jag tänkte Varför inte?

Fem saker som finns på din Att-göra-lista (idag).
1. Knäcka en Heineken. Min semester börjar nu.
2. Sätta mig och plugga lite granna. Sånt måste ju göras det med oavsett om det är semester eller ej.
3. Ringa min mor.
4. Hitta något käckt att ha på sig inför morgondagens kräftskiva. Kan ju inte gå naken heller...
5. Slå in födelsedagspresent.

Vad gjorde du för tio år sedan?
Det är en dum fråga att ställa till någon som knappt kommer ihåg vad hon gjorde igår... Men jag kan tänka mig att det såg ut ungefär så här:
Gick på omvårdnadsgymnaset (vilket jag då avskydde och idag skulle göra mycket för att få göra om det) Umgicks med vänner. Det stora innestället var Palladiums biljardhall där vi alla hängde, drack en himla massa kola, spelade biljard och trodde att vi ägde världen.
Festade var och varannan helg.
Ser jag tillbaka på det så här så undrar man faktiskt hur man orkade med tempot man hade då.

Ställen du bott på?
Trollhätta, Borås och tydligen Stenungsund i en dag. Hur det kommer sig att det bara blev en dag i Stenungsund förtäljer inte historien.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1) Dela med mig till familj och vänner
2) Donera en enorm summa till barncancerfonden.
3) Köpa en drömlägenhet.
4) En jättelöjlig och dum grej som inte är så dyr om man är biljonär, men jag skulle så gärna vilja bleka mina tänder
5) Resa jorden runt

Nu skickar jag utmaningen vidare till: Jasmine , Malin, Dennis... Jag känner många människor, men få av dem har blogg. Jag kommer bara greppa efter halmstrån om jag försöker komma på fler.
När du har postat dina svar, berätta för den som utmanade dig.

1 kommentar:

Dennis Molander sa...

Antog utmaning som du förstår, om än lite sent.

http://honeycumb.blogspot.com/2008/08/jag-har-blivit-utmanad.html

/Dennis