söndag 3 augusti 2008

Nedräkningen har börjat

Jaha en vecka kvar till semester då. Nu har vi börjat komma in i den där semesterandan "vi-måste-hitta-på-nåt-roligt-och-aktivt-på-semestern-annars-blir-vi-tokiga"
Så...vi har börjat titta lite smått på bilresor. Avståndet krymper ju mer vi tittar kan jag väl tillägga.
Först... bila från Göteborg till Paris. Räkna lite på konstnader, hur lång tid det kommer att ta och så kom vi fram till... att man kanske kan bila till något som ligger lite närmre. Nu har avståndet krympt så drastiskt så att vi är inne på Köpenhamn. (förvisso vill jag väldigt gärna till Köpenhamn)
Visst det är ju roligt att hitta på något, men jag har inte det där brinnande behovet ändå. Mest av allt ser jag fram emot att bara vara ledig. Vakna och somna när jag vill. Dra ner på alla måsten som vanligtvis styr tillvaron.
Sen så ser jag väl mest fram emot resan vi ska göra i november. Med den i sikte så känns det som om det inte gör så mycket om vi inte får tummen ur att göra något konstruktivt utav sommarsemestern. Jag är nöjd ändå.
Semestern får en rätt trevlig kickoff ändå. Den inleds med kräftskiva. Förvisso tål jag inte skaldjur och brukar oftast få sitta och gnaga sallad och smörgås medans alla andra frossar... men det är rätt trevligt ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är utmanad!

http://www.bt.se/blogg/alexandra_magnusson/jag-har-blivit-utmanad(781493).gm