söndag 31 augusti 2008

Lite ledsen i ögat

Ja det är ungefär så jag känner mig. Lite ledsen och vemodig när jag inser att semestern är slut. I morgon börjar allvaret igen och jag försöker desperat att komma på planer för att "förlänga" min semester på ett eller annat sätt. Det är väl inte själva ledigheten i sig jag är ute efter utan det är att slippa gå till det där "helveteshålet" som kallas för jobb.
Så... så här ser mina planer ut
Äta flugsvamp. Då blir man säkert inlagd på sjukhus nån dag eller två plus att skogarna måste vara fulla av dem så här års. Det verkade vara en bra plan tills jag på Aftonbladet läste att en kvinna avled av att ha ätit flugsvamp. Så vi stryker nog den iden...
En annan naiv tanke var att låta nån kidnappa mig.
Ja ni förstår väl på ett ungefär hur sugen jag är på att börja jobba igen. Inte det minsta.
Men men det är bara till att bita ihop och ta tjuren vid hornen och be till högre makter att den 13:e november inte är allt för långt borta. Då nalkas semester nr 2 för i år. Semester nr 3 kommer vid jul. Så... ja egentligen ska jag väl inte klaga. Det är inte alla som har 3 semestrar på ett år.

Inga kommentarer: