lördag 12 december 2009

Han ger mig huvudvärk

En utav anledningarna till att vi flyttade dit vi bor nu är för att det är ett väldigt lugnt område. Tidigare har det alltid varit lugnt och tyst här i vår lägenhetslänga, men för nåt år sen eller två så förändrades det. Det hela vändes upp och ner när en kille flyttade in under oss. Han är den där typen som du egentligen inte vill ha som granne. Han är högljudd, smått egocentrisk och... ja bara stökig helt enkelt.
Vi kan kalla honom kort och gott för grannen.
De flesta dagar i veckan som det går att festa på, så gör han det och håller gärna på fram åt småtimmarna. En fredagmorgon när jag skulle gå upp för att gå till jobbet 03.30 så hade han inte avslutat sin fest....
Idag så fyller han år, och visst det är ok. Klart att man festar till det då... men nu spelar han musik så högt så jag känner vibrationerna i golvet. Inte riktigt rätt va? Sen så har han antagligen ett sånt där sing star. Ni vet när man sjunger karaoke. Ni kan ju föreställa er själva hur det låter när ett gäng grabbar som är relativt påverkade av diverse drycker sjunger Abbalåtar för full hals. Det är INTE vackert vill jag lova. Och för övrigt... är det nån mer än jag som tycker det är lite... ja... skumt när ett gäng killar som försöker framstå som väääääldigt macho sjunger Abbalåtar när de festar?
Sen så har han.... en hund. Hunden skäller på allt. Precis allting. Allt som rör sig, allt som kan röra sig och till och med allt som är stilla. Denna hund tycker heller inte om att vara ensam hemma. När den är det så sitter den och ylar. Oj vad den ylar och jag kan lova att det är inte första gången man har vaknat av att man hört den stackars hunden sitta där och tycka synd om sig själv.
Sen... är han en sån där människa som du inte vill få tvättiden efter, ty det där med att städa tvättstugan är väl inte hans starka sida. Jag har funnit den där stackars tvättstugan i än det ena och än det andra skicket... Inget utav dem trevliga.
Så... nu har jag fått gnälla av mig lite. Nu kan jag bara sitta här och hoppas att han stängt av musiken när jag vill sova sen...
Och bara för sakens skull: Gnäll gnäll gnääääll gnäll gnäll.... så nu är jag nog klar

1 kommentar:

Emma sa...

Haha känner igen mig. Hade coole stockholmskillen som granne i flera år. Det blev många fester med lite tveksam musik (läs Carola, Sarek m.m). Var skönt att flytta därifrån.