söndag 20 december 2009

Jullov

Jag njuter för fulla muggar av mitt lilla jullov. Förvisso ska jag plugga under jullovet, men ändå. Jag behöver inte gå upp tidigt i ottan för att ta mig till Göteborg. Jag behöver inte heller knö mig in på en smockefull buss för att ta mig hem igen. Livet är underbart. Idag skall vi gå på bio är det tänkt och se Avatar. Det var längesedan jag var på bio så jag ser fram emot det.
Här hemma är det iskallt. Elementen står på för fullt, men ändå fryser man fötterna av sig. Detta ger ju mig bara en anledning till att krypa in i Magnus stora morgonrock. Hans morgonrock är mycket härligare, större, varmare och gosigare än min. Tyvärr kvarstår ju det faktum att Magnus blir utan morgonrock, men... ibland får han offra sig haha.
I morgon bär det av till Köpenhamn... Förutsatt att vädret tillåter. Det ska tydligen bli lite snökaos och grejer så vi får väl se. Tanken är att vi ska till Köpenhamn i alla fall. Inte för att julhandla eller nåt utan mest bara för att komma bort lite granna, botanisera, äta lite gott och eventuellt besöka Tivoli och kolla på julpyntet.
Alla julklappar är färdigköpta, inslagna och de flesta av dem även överlämnade. Vi kan väl säga att vi är ganska så redo för lite julfirande.

Inga kommentarer: