söndag 15 augusti 2010

Rörig lägenhet

Under tiden som jag varit i England så har min man gått lös i köket. Han har kaklat om och det är verkligen jättefint. Vi valde svart kakel. Jag vet att det kanske låter lite tråkigt, men enligt min mening så passade det mycket väl in i köket efter att jag målade om väggarna till vita.
Nu är det en massa småplock kvar som måste ordnas. Allt är inte på plats än. Några kontakter som måste skruvas fast, silicon som ska dras på några ställen och ett diskställ som ska skruvas upp.

Det är ganska kul att se vad som har hänt med lägenheten under de åren vi bott här. Vi gjorde ingen stor renovering direkt när vi flyttade in. Vi tog det vi tyckte var viktigast, nämligen tapetsera om i sovrum och vardagsrum. Efter detta så har vi även lagt nytt golv i hallen. Även nya tapeter har kommit upp i hallen. Vi har renoverat badrummet. Bytt fondvägg i vardagsrummet (för att vi tröttnade på den gamla) och så har jag som jag tidigare nämnde målat om i köket. Beiga tapeter var inte min grej så de målades om till vitt. Ser väldigt rent och fräscht ut.

Det har trots allt hänt en hel del när man tänker efter. Och vi är inte klara än. Nästa projekt är nytt golv i köket. Det golvet som ligger där nu har inte imponerat något nämnvärt när det gäller kvalitet. Det har nämligen börjat bukta lite här och där och ser inte speciellt bra ut. Man känner det när man går på det hur otroligt ojämt det är. Men det är ingen brådska med det heller. Vi tar det som det kommer. Man grejar lite då och lite då.

Inga kommentarer: