fredag 6 augusti 2010

Tiden går så fort

Den gör verkligen det. Tiden bara flyger förbi. Igår firade vi 4-årig bröllopsdage och jag vet i fåglarna vart de 4 åren har tagit vägen. De flög förbi och kvar finns bara minnena.
Vi hade det rätt mysigt. Vi besökte Jönköping en sväng på dagen och gjorde egentligen inget speciellt. Strosade runt i affärer och tittade på Jönköping i största allmänhet.
Vi hamnade på ett fik vi brukar gå till. Där satt vi med varsinn latte, våra huvuden tätt intill varanda och tittade längtande i en resekatalog.
Hemma lagades det god middag som vi åt i skenet av tända ljus. Himla mysigt vill jag lova. Bara att få träffa Magnus gör att jag blir lite pirrig i kroppen. Det ska bli skönt på ett sätt när sommaren är över och man kanske får träffas lite mer än vad vi gör nu.

Dagen innan var vi på Liseberg med syster och familj. Väldigt mysigt. Spelat bort en himla massa pengar på chokladhjul av alla dess slag. Vann faktiskt lite grann också för en gångs skull. En paradisask, en twistpåse och lite annat smått och gott.
Höjdpunkten var nog när Ida kidnappade med sig Magnus på en åktur i slänggungorna. Jag har fångat detta på kort, men jag har en känsla av att jag kommer hamna i onåd hos min kära make om jag lägger ut dessa. Men.... ni kan föreställa er själva. En 8-årig Ida i en dubbelsitsig gunga med 2m lång Magnus. Det var mycket underhållande.

Idag har jag varit hos frissan och fixat till håret lite grann. Det behövdes. Därefter bar det av till Forex och växlade pengar till Englandsresan.
Måste erkänna att resfebern har börjat sätta in lite smått. Jag ser ju givetvis fram emot det, men lite nervig är jag allt.
Och i skrivande stund är kl 23.00 och jag sitter och försöker hålla mig vaken så att jag hinner träffa Magnus en sväng innan jag går och lägger mig. Han kommer väl hem vid 1-tiden nånting.
Vi har planer i morgon! Vi ska nämligen bege oss till Göteborg på kvällen, äta något gott, dricka lite vin, träffa Mattias och Mattias och sen bege oss till Trädgårdsföreningen för att titta på Kent.
Äntligen får jag gå på konsert!

Inga kommentarer: