måndag 17 augusti 2009

Roadtrip!

Idag bär det av mot Ullared! Tidigare har jag aldrig klassat mig själv som någon Ullaredsfantast, men har börjat tycka att det är ganska trevligt att åka dit. Jag handlar inte så mycket... kanske lite shampo, balsam, duschkräm och liknande, men det jag tycker är roligast är att titta på folk (förutsatt att det inte är för mycket folk på en gång för det orkar jag inte med).
När jag pratar om att titta på folk så menar jag mycket det beteendemönster vissa har när de går runt i affärer där det är uppenbart att fynd kan göras!

  • Vi har barnfamiljerna. Ganska lugna. Håller mestadels till där barnkläderna finns. De går lugnt och metodiskt igenom kläderna, har måttbanden i högsta hugg och gör för övrigt inget väsen av sig. Helt klart favoriterna bland besökarna.
  • Sen har vi ålder 40-60. Har kanske inte alltid riktigt koll på läget, men oj så bråttom de har. Är beredda att slita ett klädesplagg ur handen på dig bara för att det är sänkt med 10:-. De kommer gåendes genom gångarna likt bulldozrar med vagnarna framför sig och drar sig inte för att putta undan både dig och din vagn med sin vagn om det så skulle behövas.
  • Sen har vi seniorerna. Ja just det... det är dessa underbara människor som inte alltid tänker sig för utan stannar precis nedanför rulltrappan när de klivit av den så att man själv får hålla i kundvagnen för allt man är värd när man kommer efter dem för att inte mer eller mindre mangla dem. Och skulle du råka putta till dem med vagnen så är det DU som har gjort orätt. Inte DOM som stannat precis framför rulltrappans slut.
Konstigt hur världen fungerar ibland...
Anyhow, sånt studerar jag. Oj va mycket olika sorters människor man man stöta på under en dag på Ullared.

Och på tisdag blir det ännu en roadtrip! Vi åker till Helsingborg för att därifrån ta färjan till Helsingör och sedan vidare till Köpenhamn. Oj vad jag ser fram emot detta. Älskar Köpenhamn!

Inga kommentarer: