fredag 7 augusti 2009

SEMESTER!!!

Ja äntligen är det semester och den ska firas i veckorna två. Som jag har längtat efter detta.
Men jag måste erkänna att dagen har innehållit väldigt blandade känslor. Saken är ju den att när de två veckorna väl är över så kommer jag inte återvända till mitt jobb, den plats som jag spenderat de 5 senaste åren på, utan jag kommer sätta mig i skolbänken igen.
Det var väldigt svårt att slita sig från arbetskamraterna idag... speciellt efter att de på morgonen hade satt fast ett vykort på mitt skåp där det stod hur mycket de skulle sakna mig och önskade mig lycka till. Då kom tårarna på mig och en viss separationsångest uppstod.
Jag ska försöka komma och hälsa på när jag kan och även jobba extra lite då och då.

Men... nu börjar en ny del av mitt liv och på ett sätt känns det lite skrämmande... För det är ju trots allt så att man vet vad man har men inte vad man får.
Jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning.

Inga kommentarer: