söndag 25 oktober 2009

Besatt

Mina tankar har kretsat kring en enda sak under större delen utav dagen. Jag har väldigt svårt för att fokusera på det jag ska göra, för tankarna springer iväg hela tiden. När jag tänker på det så upplever jag någon form av lyckorus. Jag känner mig glad och upprymd och nästan ivrig.
Mina tankar har gått hit:


Egypten... Mina tankar rör sig alltid dit så här års och jag längtar så oerhört mycket. Det är inget vackert land egentligen. Det är öken, grus, sand, kargt, smutsigt... Men du kan inte se stjärnorna på natthimlen lika tydligt någon annanstans än i öknen. Och när man flyger in över Egypten och ser alla enorma sanddyner så är det verkligen otroligt vackert.
Ja jag vet... man kanske borde åka nån annanstans... men jag vill inte. Inte just nu i alla fall. För nu närmar det sig november... och då går mina tankar automatiskt till Egypten.
Jag hoppas verkligen att vi ses snart igen...

Inga kommentarer: