torsdag 22 oktober 2009

Intressant dag

Oh ja. Idag har vi fått leka patient, tandsköterska och till och med tandläkare. Har faktiskt varit himla roligt och skrattat en hel del har vi gjort.
Övningen gick ut på att helt enkelt borsta tänderna på varandra. Låter lätt? Ja visst. Var det lätt? Inte en chans!
Men oj vad vi har skrattat!
Här är jag i full färd med att leka tandläkare. Sofie assisterar mig som tandsköterska och Astrid får vara patient. Sen roterade vi. Måste nog erkänna att roligast var nog faktiskt att ligga i stolen. Försök själv att låta bli att skratta när agerande tandsköterska inte gör annat än att suga fast dina kinder och tunga i sugen. Hysteriskt!


Även gårdagen var fylld med en hel del skratt. Vi fick nämligen blanda fyllnadsmaterial till tänder. En kladdig historia skulle jag vilja påstå. Herregud så klassrummet såg ut efteråt. Smet, klegg, massa och söl överallt. Roligast var att greja med Alginatet... faktum är att det var en utav de svårare grejerna också. Mitt avtryck som jag gjorde med alginatet såg tydligen ok ut för att vara första gången. Personligen kan jag knappt se att det föreställer en överkäke, men jag var faktiskt ganska stolt när jag plockade ut den ur formen.


Inga kommentarer: