söndag 18 oktober 2009

Jag sliter mitt hår!!!

Dagen började ju så bra... tills vi tydligen fick en snilleblixt.
Det har varit på tal att jag behövt en ny hårddisk till min dator då den jag har inte är så samarbetsvillig längre. Sagt och gjort... Magnus åkte iväg och köpte en ny hårddisk.
Vi plockade ut den gamla, satte in den nya och redan där började problemen. Det gick inte att installera det nya operativsystemet. Av någon anledning ville inte min dvd-läsare ta skivan... såååå... vi flyttade över Magnus läsare till min dator lite provisoriskt. Krångel krångel.
Sagt och gjort. Operativsystemet installerades efter mycket om och men...
Och sen så började en låååååång process för att anpassa den efter eget tyck och smak. DET har tagit tid. Tja ungefär hela dagen faktiskt.
Sen så är de flesta program väldigt ovilliga att samarbeta med detta operativsystemet. Ingen höjdare direkt och vi har verkligen suttit och nästan bokstavligt talat slitit vårt hår för att få detta att funka!
Jag är måttligt road och väldigt grinig just nu. Snart dags för sängen tror jag....

Inga kommentarer: