fredag 23 oktober 2009

Det är humor det


Konstigt. Jag har vid flera tillfällen idag använt mig av detta mjölkpaket, men det var inte förräns nu som jag faktiskt reagerade på vad det stod på det. Och när jag såg.... så blev jag överlycklig!

Det är nämligen som så att min favoritsvordom är "apskaft". Det låter lite lagom fult och fungerar ganska så bra i små barns sällskap. Det är ju sjutton gånger bättre än... ja många andra fula ord. Och på detta mjölkpaket så står det nämligen i svart tryck: apskaft

Många verkar inte ha hört denna svordom innan. Såååå... antingen verifierar detta (i det här fallet Arla) att apskaft faktiskt är en svordom. Eller... så har "min" påhittade svordom spridit sig och nu försöker Arla sprida apskaftsevangeliet vidare.

Ja jag vet jag vill gärna ta åt mig äran för "apskaft". Sanningen är väl den att jag antagligen hört apskaft från någon annanstans och sen snappat upp det.

Men! Det ÄR en hållbar och klart godkänd svordom. Vänta lite så ska jag ringa svenska akademin... Om Googla är ett godkänt ord så ska vi nog kunna få igenom det på apskaft också.


Inga kommentarer: