onsdag 28 april 2010

Intensiv praktik

Jag är bara inne på dag tre än så länge i min praktik, men jag bollas hit och dit och kors och tvärs mellan behandlingsrummen. Jag är bokstavligt talat överallt och assisterar. Det är förvisso himla kul. Det blir väldigt mycket variation och jag får vara med om en himla massa och lära mig mycket nytt.
Men oj vilket tempo. Ibland kan jag inte låta bli att känna att man blir lite utnyttjad som student, fast å andra sidan så trivs jag ju med att flänga fram och tillbaka.
Idag har det varit himla mysigt. Vi har haft hand om en massa 3-4 åringar som har kommit in på löpande band. Sen så har det varit lite lirkande, lockande och pockande för att få en del att ens öppna munnen, men detta till trots så har jag inte sett en enda krokodiltår idag!
Det har kollats tänder, polerats och lackats i mängder. Höjdpunkten för dem alla har varit att få välja en leksak i "skattkistan". Studsbollar verkar stå högt i kurs.
Sammanfattningsvis kan man väl säga att... pastan som man polerar tänderna med tydligen är väldigt god. Alla flickor tycker det i alla fall. Kan det måhända ha något att göra med att den är knallrosa?

Inga kommentarer: