måndag 5 april 2010

Vilken helg...

Mitt under påskhelgen bestämde sig vår kyl för att lägga av. Vi har fått slänga mängder med mat och just i skrivande stund är Magnus på väg till Göteborg för att köpa en ny kyl.
Man tyckte att det räckte med utgifter nu i och med att vi åkte på att köpa ny bil och så vidare, men nej. Så nu undrar jag bara vad som kommer gå sönder härnäst? Tv'n kanske? En dator eller två? Eller i värsta fall alla tre datorerna samtidigt?

Men... lite roligt har jag allt haft under helgen. Varit på kalas hos min syster där mer eller mindre hela familjen samlades. Väldigt trevligt.
Jag har målat om i köket. Det skulle jag gjort för några dagar sedan, men istället lyckades jag måla alla tre lagren igår. Underbart med färg som torkar på en timme. Vi har plockat bort överskåpet på kylen så att vi lätt ska kunna få bort den när den nya kylen kommer.
Och sent igår kväll satt jag och sydde nya gardiner till köket.
Men... lägenheten ser ut som kriget. Ska bli så skönt att få möjlighet att städa ordentligt sen när vi bytt ut kylen och kan börja plocka i ordning på alla grejer.

Inga kommentarer: